wild horses

Såhär har en typisk dag för mig sett ut denna vecka:

Alarmet ringer 06.45 - snoozar fram tills tio över då jag nästan får be mamma lyfta upp mig ur sängen. Går in på badrummet och ger ansiktet en rejäl omgång med kallt vatten så jag kvicknar till.
Väljer kläder (tar ca. 2 min då jag inte bryr mig om vad jag har på mig, eftersom jag ändå har arbetskläder på jobbet), fixar även håret lite, och sätter på mig mascara.
Äter frukost, och en rejäl sådan! Kaffe, havregrynsgröt och en smörgås. Är det en tidningsdag, dvs. måndag, onsdag eller fredag, läser jag den annars ....äter jag bara. Sedan borstar jag tänderna, säger hejdå och hoppar på kärringhondan och börjar cykla.
Jag är ALLTID vid jobbet klockan 07.54 och hur detta kommer sig vet jag inte, jag kan tycka att jag har stressat jätte mycket en morgon och knappt hunnit vakna, men är ändå framma denhär tiden (idag var det dock ett undantag eftersom jag ramlade i trappen imorse och fick lov att torka chocktårarna litegrann..haha..)
Väl inne byter jag om och jag och Andrée tar hand om köket hela morgonen. Då gör vi allt från att mata gamlingarna, bre smörgåsar och snacka skit till att göra absolut ingenting.
Sen går han hem vid 11, och då dukar jag oftast upp inför lunchen, efter det händer det att jag går utt med Gunnar (idag var vi på wienercondis tillexempel) eller så sätter jag mig och läser en skvallerblaska innan jag går ner och hämtar lunchvagnen. Vid lunchen är det oftast full rulle, lägga på maten på tallrikarna, mata, torka, prata osv sen ska vi även hinna med att äta själva. Sen torkar jag borden, fixar med disken, gör ordning en fikavagn och dukar inför middagen. Sen sover nästan alla pensionärer där, så då går jag mestadels runt och pillar med småsaker, som tex vattna blommor eller kanske vrida till sneadukar, fylla på sockerskålar eller skura köksgolvet som alltid blir skitit. Mellan 2 och 4 gör jag inte speciellt mycket, väntar mest på att något ska hända men oftast gör det inte det så då sitter vi och dricker kaffe och läser samma gamla skvallerblaskor som alltid. När klockan börjar närma sig 16 gör jag ett ryck och tar en runda kring hela avdelningen och ser om det är något som behöver göras, gör det och byter sedan om och cyklar hem.
Tycker ni att det låter som jag har ett tråkigt sommarjobb? Det har jag inte iallafall för jag stormtrivs och det är roligare än det låter! Man blir så glad när man ser hur mycket dom uppskattar en när man sitter kvar några extra minuter för att prata om deras barndomsminnen, frisyrer och mode, det är skitmysigt faktiskt!
När jag kommer hem brukar jag oftast bänka mig framför tvn, dricka kaffe och kanske ta en gubbvila. De två sista dagarna har jag varit totalt utmattad och inte gjort något speciellt vilket jag får lite dåligt samvete över MEN jag behöver inte känna att jag INTE gjort något på dagen för det har jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0