Nattanke

Jag vill ge ut en bokjävel.
Jag Har mängder av diverse utkast jag borde spinna vidare på. Alltså vore ju rena rama drömmen. Speciellt efter veckor av att läst om skrivprocess, att skriva, språkriktighet och allt det där vill jag bara skriva skriva skriva tills fingrar och hjärna blöder. Eller så är det för att jag blivit så inspirerad av Stephen King's bok "Att skriva". Alla som har någon typ av intresse för skrivande borde läsa denna. Gärna mer än en gång.
Kan även ha något att göra med att min berättande text om något så ovesentligt som den underbara studentfyllan fick obegripligt bra kritik. Jag tänkte inte ens på vad jag gjorde, skrev bara för att jag var tvungen. Stod med en paprika i handen på Ica med ett jävla fånigt leende när jag läste det.

Nu ska jag se om jag kan ta mig igenom denna natt med lite mer sömn än nätterna de senaste dagarna. Inte säker på att de blir så, och jag har seminarium 08.00 imorgon. Och jag är nervös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0