positiv

Idag kom detta på posten!! (för er som ej ser vad det är är det schema och välkomstbrev från lärarutbildningen).
Med skräckblandad förstjusning börjar det dra ihop sig för kursstart och jag och min talsängslan (=ovanligt hög ångest och nervositet inför händelser som involverar att tala högt inför en större grupp) håller på att bryta ihop men hoppar samtidigt pga exalterad. Kommer vara så schysst och snäll och lära er att blogga utan slang och hur man är helt bokstavligt korrekt efter ett tag. Eller bör jag hålla kvar det svenska blogg- och ungdomsspråket med diverse extrema skrivfel och outhärdligt fula uttryck med onödigt långa texter som bara innehåller massa ord? ... Svar ja.
 
Övar redan på hur jag ska se ut när en elev lämnar in en uppgift 2 dagar försent,som tex här:
Skoja bara, mina elever kommer inte ha läxor, allt ska göras på lektionstid och det enda pluggandet som skall göras hemma det är förberedelse inför prov. Så ska det vara, för så ville jag att det skulle vara för mig. Skola ska vara på skoltid, inte på fritiden. Punkt slut.
 
Nu skall här fredagjagärlyckligrökas innan tacomys hos mamma som åker till thailand imorgon. Har gett henne en lista med saker hon ska få köpa till mig, bland annat dr martens och en michael kors klocka i silver. Och sprit såklart. Spriten får inte glömmas!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0