coffe and cigarettes

Varför är det så svårt att göra saker som man måste. Det är nog just dedär ordet måste som gör att det tar imot. Måste träna, måste plugga, måste städa, måste hit och måste dit. Jag har inget fullspäckat schema efter skolan, jag har all tid i världen, ändå så gör jag aldrig dessa måsten och lider istället utav ett otroligt dåligt samvete - som jag aldrig gör något åt. Ibland är det jobbigt att heta tove. Lat tove.

Jag skulle vilja åka till något fint ställe, bo i en lägenhet med högt tak och ett fönster med en fönsterbräda där man kan sitta. Där skulle jag vilja dricka vin och kedjeröka och snacka skitsnack hela nätterna ut. Och där ska det inte finnas några måsten. Nu ska jag sluta drömma och ut och röra på mig istället. Eller lyssna på musik och glo upp i taket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0