"it always seems impossible until its done"

Lyckoruset efter gårdagens antagningsbesked till högskolan har lugnat ner sig, litegrann iallafall. Jag ska alltså bli svenskalärare på gymnasienivå. Så fruktansvärt glad och stolt över mig själv när jag nu lyckats göra något ordentligt och bra utav allt skit som var under min gymnasietid. Vill börja plugga på en gång ungefär, är supertaggad! (även fast ångesten inför muntliga tentor redan kryper längs ryggraden).
 
Idag ska jag organisera lite, vad jag ska organisera vet jag inte riktigt. Men få koll på csn och fakturor och allt sånt som jag vill ha bättre ordning på. Jag är sån. Att ha ordning bland sina papper är en rätt så bra idé.
Thaimaten som blev över från gårdagens firande av min antagning (hehe) ska jag äta till lunch idag. Måste dock vänta tills min tandkrämssmak har försvunnit. Cigaretterna är snart slut och jag har noll (wow ovanligt) pengar på kontot. Och jag vet inte när jag får pengar nästa gång (kan vara den 25e januari 2014 och what to do då liksom?)
så jag kanske borde sluta röka nu.
Ikväll ska jag och Isak baka pepparkakor och idag är det ett år sedan jag gjorde den pinsammaste vurpan någonsin när jag nervös som fan gick med isak mot trapper för lussevaka. Minns fortfarande "nu är jag körd" känslan jag hade när jag låg med näsan i isen på parkeringen. Men här är vi nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0