mest för mig själv

Så.. som många kanske redan vet har jag svajjat med min vikt under hela mitt liv. Har gått upp och ner (mest upp) och vart en riktig tjockis sedan jag var pytteliten. Men nu när jag väl bestämt mig, efter år av försök att komma igång, och eftersom man hinner lära sig en hel del av att bara läsa om träning och hälsa (alla dessa år av grubblande och sökande efter den perfekta metoden) får man en hel del kunskap. Ingen hälsosam viktnedgång går snabbt. Resultat kan inte ses efter två träningar och kilon försvinner inte efter ett par dagar/veckor, och det har jag nu äntligen accepterat, även fast det är svårt. För att hålla min motivation uppe har jag alltid velat se resultat snabbt, vilket jag inte har gjort och därför gett upp och tänkt whatever ungefär. Men nej. Nu är det slut på det.
Jag VET att det inte går snabbt men jag VET också att när man väl ser och känner resultat så vill man fortsätta.
Så. Nu är det dags alltså. På riktigt. Månader har gått då jag tänkt samma sak men gett upp efter några veckor.
Men nu har jag planerat en hel månad i förväg och vecka för vecka skriver jag upp vad jag ska göra/äta för att kunna följa det eftersom jag kommit fram till att det är såhär jag måste göra för att kunna hålla i. Jag kommer också få hjälp av en personlig tränare, mest för styrketräningen, kostupplägg och motivationens hjälp. Och det känns bra.
Så idag är det vecka 1, dag 1. Och jag känner mig peppad.
Här kommer även min motivationslista för att orka hålla igång.
- Jag kommer bli gladare
- Jag kommer har mer ork
- Jag kommer bli nöjd över mig själv
- Jag kommer kunna klä mig som jag vill
- Jag kommer att trivas med mig själv
- Jag kommer att lyckas
 
Tjolahopp kör hårt // samt haters gonna hate (detta obetydliga fjantiga blogginlägg alltså) vet att de finns endel som stör sig OCH JAG TYCKER DET ÄR SÅ JÄVLA KUL & I DON'T CARE
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Kör ba kör Tove!!! Finns såååå många fler fördelar med att träna regelbundet än att man blir snyggare så det är helt klart värt det :D Det här fixar du tovis <3

2013-11-04 @ 15:04:46
URL: http://lovisaelfstrom.blogg.se
Postat av: mimsan

Go Tove!!!!!! Kommer peppa sönder dig!!
(men vill att du ska veta att du är en beauty hur du än väger/ser ut. Never forget!!!) <3

2013-11-04 @ 21:35:05
URL: http://thelifeofmimmi.blogg.se
Postat av: tove

Lovisa och Mimmi:
Åh vad fina ni är, tack tack tack <3

2013-11-05 @ 13:17:05
URL: http://Tovekills.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0