"min bleka kind är svart av smink"

 
h.j.ä.l.t.a.r
 

Kan inte påstå att humör, känslor eller något annat överhuvudtaget är på topp. Vädret påverkar mig så jävla hårt. Vill ha höstsol, färgranna löv och hela skor (ja mina skor, hela sulan, har ramlat ihop). Hatar madrasserna i vår säng, blir stel som en pinne av att sova, vaknar upp varje morgon och de känns som att jag druckit några för många glas vin dagen innan. Men så är aldrig fallet. Så har inte fallet vart på typ 2 månader, faktiskt, tror det eller ej. Dissar sena partynätter och vaknar hellre pigg och glad och går ut en lördagmorgon i skogen än att ligga i sängen en hel dag och jämra mig över huvudvärk och minnesluckor. Tråkigt kanske, men någongång måste man ju lämna fest och studentlivet bakom sig och växa upp. Tyvärr. Inte för att jag tänker sluta festa, bara inte lika ofta, även fast jag skulle vilja.
 
Från det ena till det andra, ska på arbetsintervju nästa vecka för ett kickass säsongsjobb på rommealpin över vintern. Håller tummarna rätt hårt faktiskt, ganska hårt iallafall.
Idag ska jag träna, kanske, beror lite på hurvida jag vill sätta foten utanför ytterdörren idag eller inte. Vill helst bara ligga i soffan, pimpla kaffe och röka. Men måste väl ta mig i kragen dra tummen ur röven och försöka få bort några kilo innan nyår. 
 
 
 
 
 
 
 
Hårdare än asfalt, ville jag va
I kylan på balkongen, där lovade jag mig själv igen
Brinna tills min aska blir till lava
Med pannan emot väggen lovade jag mig själv igen

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0