JAG PROTESTERAR, FRAMTID OCH EN MASSA TEXT

Tisdag. Tentaångesten kryper i mig, men jag tar mig ändå inte tid för att sätta mig ner och läsa i boken, bläddra i anteckningar eller öppna word för att börja skriva. Istället kollar jag på pretty little liars, stirrar på mina tulpaner, röker cigarett efter cigarett och låtsas att den där tentan inte existerar. Jag vill bara att kursen ska ta slut, så jag kan börja på något annat, någon roligare kurs. Läser den kommande kurslitteraturen istället för den aktuella. Så förjävla dum jag är. Men hjärnan skriker nej, och jag lyssnar lydigt.
 
Kollar på hyresrätter, hade ingen aning om hur komplicerat det är att förstå sig på olika hemsidor, ställa sig i kö eller något sånt där alls överhuvudtaget. I höst (förhoppningsvis) flyttar jag och Isak till antingen Borlänge eller Falun. Smakar på någonting nytt, bryter mig loss från något ställe som det känns som att jag stått still och trampat på hur länge som helst. Ska bli så fint att flytta. Hoppas på att hitta den perfekta tvåan, gärna i något lite äldre hus med stora fönster så det blir öppet och ljust,vitt trägolv och en liten stentrapp in till lägenhetshuset. Detta slår nog dock inte in förens jag pluggat klart och sånt, men drömma får man väl alltid göra. Jag vill föresten inte bo i en tvåa när jag börjar jobba, då ska jag bo i ett hus med en egen ateljé, musikrum och en stor trädgård.
Nog om det.
 
Imorgon far jag till Falköping, och innan dess, rättare sagt ikväll, ska jag träffa Emma äntligen. Ska öla på "white monkey" - mesigaste namnet någonsin, lite skrattretande nästan. Men vad gör det.
Nu ska jag KANSKE läsa lite om grammatik i praktik, fast nej, ....eller?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0