en liten del av en sådan där smörig kärlekstext

 Ni vet en sådan där stund när man ska säga hejdå till någon som eventuellt är någon man vill kyssa hårt på munnen men inte riktigt vet vad den andre tycker. En sådan stund var det. En åt helvete jobbig stund. Så kom det där ögonblicket då man precis har kramats och det finns två vägar att välja. Antingen vänder man ansiktet snett nedåt och tar ett steg tillbaka för att avsluta, eller så håller man kvar ansiktet i ungefär samma position och väntar på vad den andre ska göra. De sekundera mellan kramen och valet av vad man skulle göra av ansiktet var bland de jobbigaste sekunderna jag vart med om. Jag hann tänka så mycket men ändå så lite och jag ville bara kyssa kyssa kyssa men hade ingen aning om vad han tyckte om den idén. Så kom den. Kyssen. Och det exploderade och fåglar sjöng och fjärilar flög hit och dit och jag blev lite yr och glad och lycklig och ville hålla kvar i det här ögonblicket föralltid och jag hoppades så evinnerligt att han tänkte lika som mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0