om ett studieuppehåll

När mamma jämförde mitt pluggande plus jobbande med ett drogberoende tyckte jag väl kanske att det var dags att ta ett kliv tillbaka. Jag har inte vart människa på cirka ett halvår och därav har både familj och vänner fått lida utan att jag riktigt insett hur sjukt jag har betett mig. Och aldrig trodde jag att jag kunde bli en sådan som pluggade/jobbade för mycket och glömma helt bort att sätta mig och min hälsa först. Men jo, det kunde jag visst.
Resultatet av detta blir iallafall ett studieuppehåll under vårterminen, då jag för hoppningsvis får jobba LAGOM och återhämta mig för att sedan hoppa på studierna till hösten igen.
Fortfarande inte riktigt accepterat att jag inte har något att läsa, och jag försöker att inte se mitt uppehåll som ett "misslyckande", även om det är svårt.
Nu ska jag ta hand om mig själv och bli mänsklig igen, återuppta mina intressen och spendera mer tid med mina vänner.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0